Nesne Tabanlı Programlama – Bölüm 3

 bcakir
 23 Ağustos 2011
 Php

Merhaba arkadaşlar daha önce nesne tabanlı programlamada Bölüm 1 ve Bölüm 2 konularını işlemiştik. Bu makalede ise static ve const özelliklerini işleyeceğiz. Static, değişken veya fonksiyon sürekli bellekten çağrılmak yerine rame yüklenir ve ramden çağırılır. Bu yüklemenin amacı performans artışı sağlamaktır. Static özelliğini sadece programımızda kullanacağımız sabit değişken veya metotlara atamamız gerekir. Çünkü bunlar hep aynı sonucu döndürecekleri için bir defa rame aktarılırlar ve sonradan değiştirilemezler. Static özelliğini çalıştırmak için ise $this yerine self:: kullanılır.

<?php
class site{
    private static $site='bcakir.com';

    public static function site_getir(){
        echo self::$site;
    }
}
site::site_getir();
?>

Yukarıda örnekte site_getir() metoduna direk erişim yaptık ve static metodumuzu çağırdık. Böylece metodumuzu rame alarak performans artışı sağlamış olduk. İlk özelliğimizi işledik şimdi de const özelliğine geçelim.

Const normal kodlarımızdaki define() metodu gibidir fakat sadece sınıf içinde kullanılır. Const özelliği atanmış bir sabite static gibi $this yerine self:: ile erişim yapabiliriz. Bundan dolayı da static özelliğini alırlar çünkü sınıf boyunca sakladıkları değer aynı kalacağından bir defaya mahsus ram de tutulurlar. Kullanılırken dikkat edeceklerimiz; sabitin başında $ işareti bulanamaz ve const site=”bcakir.com”; şeklinde tanımlanırlar. Bu öğrendiklerimizi bir örnekle pekiştirerek yazımızı tamamlayalım.

<?php
class site{
    const site='bcakir.com';

    public function site_getir(){
        echo self::site;
    }
}
$site = new site;
$site->site_getir();
?>
 539 Okunma

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Daha fazla Php
Kapat